Untuk versi Bahasa Malaysia, sila skrol ke bawah


*Update as of 9.00AM, 7 Nov 2021


Progressive fixes for intermittent Internet usages experience since 26 October 2021


We are truly sorry for your intermittent / no Internet usage experience since 26 October 2021. The Digi team has been progressively resolving these issues for affected customers in the last 24 hours, and have rolled out fixes for a majority of our customers since 7am, 28 October 2021. Further efforts are in progress throughout today to ensure that all customers will get a stable Internet experience. 
 
If you are still experiencing Internet connectivity issues, you may need to restart your phone / device in order to get reconnected to the Digi network. Please restart your phone / device first, and try to access the Internet again. On some phones / devices, you may also do this by turning on “flight mode” to disconnect from the Digi network, waiting for 5 seconds, and then turning off “flight mode” in order to reconnect to the Digi network.
 


To switch on flight mode on IOS Devices


 

To switch on flight mode on Android Devices


 

 

Unknown Internet quota bucket when checking Internet quota 
If you see an unknown Internet quota bucket name when you perform quota checking using UMB *128# or MyDigi App, please do not worry. This Internet quota bucket is part of a temporary measure to ensure your Internet experience is not interrupted during a routine system maintenance. There are no extra charges on your postpaid or prepaid account for this temporary Internet quota.
 


Display in MyDigi App 


 


Pembetulan progresif untuk pengalaman capaian internet yang tidak stabil sejak 26 Oktober 2021



*Terkini setakat 9.00AM, 7 Nov 2021


Pembetulan progresif untuk pengalaman capaian internet yang tidak stabil sejak 26 Oktober 2021


Kami ingin memohon maaf atas pengalaman capaian Internet yang tidak stabil / tiada akses internet sejak 26 Oktober 2021. Digi telah secara berperingkat-peringkat menyelesaikan isu ini untuk pelanggan yang terjejas dalam tempoh 24 jam yang lalu, dan telah melancarkan pembetulan kepada majoriti pelanggan kami sejak 7 pagi, 28 Oktober 2021. Usaha lanjut sedang giat dijalankan sepanjang hari ini untuk memastikan semua pelanggan akan mendapat capaian Internet yang stabil.

Jika anda masih mengalami masalah sambungan internet, anda mungkin perlu memulakan semula telefon/peranti anda untuk menyambung semula ke rangkaian Digi. Sila mulakan semula telefon/peranti anda, dan cuba akses Internet sekali lagi. Untuk sesetengah telefon/peranti, anda juga boleh melakukan ini dengan menghidupkan "mod penerbangan" untuk memutuskan sambungan daripada rangkaian Digi, tunggu selama 5 saat, dan kemudian mematikan "mod penerbangan" untuk menyambung semula ke rangkaian Digi. 


Untuk menghidupkan mod penerbangan pada Peranti IOS



Untuk menghidupkan mod penerbangan pada Peranti Android 



 

Semakan Kumpulan Internet Kuota yang tidak dikenal pasti


Jika anda melihat nama kumpulan internet kuota yang tidak dikenal pasti semasa anda melakukan semakan kuota menggunakan UMB *128# atau Aplikasi MyDigi, jangan risau. Kumpulan kuota Internet ini adalah sebahagian daripada langkah sementara untuk memastikan pengalaman capaian Internet yang stabil semasa penyelenggaraan sistem berjadual dijalankan. Tiada caj tambahan pada akaun pascabayar atau prabayar anda untuk kuota Internet sementara ini. 


Paparan dalam Aplikasi MyDigi