[RESOLVED]


Untuk versi Bahasa Malaysia, sila skrol ke bawah


*Date and Time Stamp: 6 p.m., 04 January 2022


Interruption on your experience during the Planned System Maintenance


Dear Digi Subscribers,


Please be advised that there will be a planned system maintenance from 12 a.m. to 6 a.m., on 5th January 2022. We are upgrading our services in efforts to improve your user experience with us. 


1. MyDigi App


Interruption to Services during the Maintenance Window


The following services will not be available: 

  • Login with Email and Password
    • Prepaid Reloads with Saved Credit Card(s)
    • Postpaid Bill Payment with Saved Credit Card(s)


Services Functioning Normally during the Maintenance Window


Other than those mentioned above, all the following services will function as normal: 

  • Login with Mobile Number and TAC
    • Add-Ons Purchase
    • Prepaid Reloads
    • Postpaid Bill Payment
    • Change of Plans for Box of Surprise Offers



2. Digi Store Online


Interruption to Services during the Maintenance Window


The following services will not be available:

  • Login with Email and Password, Guest-Checkout
    • Line Registrations (New, Change of Plans, Port-In/MNP, Prepaid to Postpaid, Postpaid to Prepaid) 


Services Functioning Normally during the Maintenance Window


Other than those that are mentioned above, all the following services will function as normal: 

  • Login with Mobile Number and TAC
    • Prepaid Reloads
    • Postpaid Bill Payment
    • Add-Ons Purchase 


There will be no interruption to all Voice Calls, Internet and Roaming services.  


We sincerely apologise for all the inconvenience caused. 



*Terkini setakat 6 p.m., 04 Januari 2022 


Gangguan pada pengalaman anda semasa Penyelanggaraan Sistem Terancang 


Kepada Pelanggan Digi,


Sila ambil maklum bahawa penyelenggaraan sistem yang dirancang akan dijalankan pada 5 Januari 2022, dari jam 12 a.m hingga 6 a.m.  Penyelanggaraan ini adalah usaha kami untuk meningkatkan pengalaman pelanggan anda yang lebih baik. 


1. Aplikasi MyDigi 


Gangguan perkhidmatan semasa tempoh penyelenggaraan


Perkhidmatan berikut tidak akan tersedia: 

  • Log masuk dengan Emel dan Kata Laluan 
    • Tambah Nilai Prabayar dengan Kad Kredit yang disimpan
    • Pembayaran Bil Pascabayar dengan Kad Kredit yang disimpan 


Perkhidmatan yang berfungsi seperti sediakala semasa tempoh penyelenggaraan


Selain daripada yang dinyatakan di atas, berikut adalah pekhidmatan yang berfungsi seperti sediakala: 

  • Log masuk dengan Nombor Mudah Alih dan TAC 
    • Pembelian Add-On
    • Tambah Nilai Prabayar
    • Pembayaran Bil Pascabayar 
    • Perubahan pelan untuk promosi Box of Surprise



2. Digi Store Online 


Gangguan perkhidmatan semasa tempoh penyelenggaraan 


Perkhidmatan berikut tidak akan tersedia:

  • Log masuk dengan Emel dan Kata Laluan, Daftar Keluar Tetamu
    • Pendaftaran Talian (Baru, Pertukaran Pelan, Port-in/MNP, Prabayar ke Pascabayar, Pascabayar ke Prayabar 


Perkhidmatan yang berfungsi seperti sediakala semasa tempoh penyelenggaraan


Selain daripada yang dinyatakan di atas, berikut adalah pekhidmatan yang berfungsi seperti sediakala: 

  • Log masuk dengan Nombor Mudah Alih dan TAC 
    • Tambah Nilai Prabayar
    • Pembayaran Bil Pascabayar 
    • Pembelian Add-On


Tiada gangguan untuk semua Panggilan Suara, Internet dan Perantauan Antarabangsa.  


Kami dengan ikhlas ingin memohon maaf atas segala kesulitan.