• Click here for English
  • Click here for BM
  • Click here for Mandarin


If you are porting in from other service providers:

1. Your Digi SIM will be automatically activated upon delivery, but do not insert your SIM yet. Look out for a port-out confirmation SMS from your current service provider.


2. Reply to the port-out confirmation SMS within the specified deadline. Ensure all your supplementary lines (if any) replies accordingly as well. The SMS confirmation replies are case-sensitive, so please ensure you follow the instructions as mentioned in the SMS.


Sample reply: 

U Mobile & Maxis

Celcom

PortOut Yes 601XXXXXXX

PortOut YES 601XXXXXXX

 

3. Once your port-in is successful and you have lost connection to your current service provider, insert your new Digi SIM and start connecting.


Received an unsuccessful port-in message? Please refer to this article on what to do next.



If you are activating a new number:

If you’ve signed up for a new Prepaid or Postpaid number via Digi Store Online, the new SIM will be automatically activated within 1 hour after successful delivery of the SIM to you.   



You may also perform self-activation by clicking here. Please ensure that the SIM has been delivered to you before performing self-activation. For Postpaid subscribers with multiple lines, input the order ID and choose any of the SIM serial numbers for all lines.



Jika anda sedang menukar dari penyelia perkhidmatan lain:

1. Kad SIM Digi anda akan diaktifkan secara automatik setelah penghantaran, tetapi jangan masukkan SIM anda lagi. Bersedia untuk menerima SMS pengesahan port-out daripada penyedia perkhidmatan semasa anda.


2. Balas SMS pengesahan port-out dalam tempoh yang dinyatakan. Pastikan semua talian tambahan anda (jika ada) juga memberi balasan mengikut petunjuk yang dinyatakan dalam SMS. Balasan pengesahan SMS adalah sensitif huruf besar dan huruf kecil, jadi pastikan anda mengikuti arahan seperti yang dinyatakan dalam SMS.


Contoh balas:

U Mobile & Maxis

Celcom

PortOut Yes 601XXXXXXX

PortOut YES 601XXXXXXX

 

3. Setelah pindahan berjaya dan anda telah kehilangan sambungan dengan pembekal perkhidmatan semasa anda, masukkan kad SIM Digi baru anda dan mula menyambung.

 

Menerima mesej port-in tidak berjaya? Sila rujuk artikel ini tentang tindakan seterusnya.



Jika anda mengaktifkan nombor baharu:

Jika anda telah mendaftar nombor Prepaid atau Postpaid baharu melalui Digi Store Online, SIM baharu akan diaktifkan secara automatik dalam masa 1 jam selepas penghantaran.


Anda juga boleh melakukan pengaktifan sendiri di sini. Sila pastikan bahawa SIM telah dihantar kepada anda sebelum melakukan pengaktifan sendiri. Untuk pengguna Postpaid dengan lebih dari satu talian, masukkan ID pesanan dan pilih mana-mana nombor siri SIM untuk semua talian. 



如果您从其他服务提供商转网至Digi:

1. 您的Digi SIM卡将在交付时自动激活,但请不要立即插入您的SIM卡。请留意您当前服务提供商发送的转出确认短信。

2. 在规定的截止日期内回复转出确认短信。确保您所有的附属号码(如果有的话)也按照相应的方式回复。请注意,短信的确认回复区分大小写,所以请确保您按短信中提到的指示进行操作。


示例回复:

U Mobile & Maxis

Celcom

PortOut Yes 601XXXXXXX

PortOut YES 601XXXXXXX

 

3. 一旦您的转网成功并且您与当前服务提供商失去连接,请插入您的新Digi SIM卡并开始连接。


收到不成功的转网消息?请参考这篇文章以了解接下来该怎么做。



如果您要启动新号:

如果您通过 Digi Store Online 注册了新的 Prepaid 或 Postpaid 号码,新 SIM 卡将在成功交货 SIM 卡后 1 小时内自动激活。 


您也可以单击此处执行自我启动。在执行自启动之前,请确保 SIM 已交付给您。对于多线路 Postpaid 用户者, 输入订单号后,选择所有线路的 SIM 序列号。