If You're Porting-In from Other Telcos
- Before you insert your new SIM, ensure that you have received a port-out confirmation SMS from your current telco.
- Reply SMS to confirm your port out request from the current telco, please ensure you reply to the SMS as per the format required by the current telco.
- Keep your current telco's SIM in your phone until you lose connection. Once you have lost connection to your current telco, insert your new Digi SIM and enjoy our services!
Supplementary Lines: If you have supplementary lines that are porting into Digi as well, make sure the current SIM cards are in the phones to receive the network confirmation switching SMS from your current telco. Once again, reply and accept the network switching confirmation SMS to complete the port-in process to Digi.
If you have an issue with the port-in request, you may refer here for further information.
If You're Activating a New Number
If you’ve signed up for a new Prepaid or Postpaid number via Digi Store Online, the new SIM will be automatically activated within 1 hour after successful delivery of the SIM to you.
You may also perform self-activation by clicking here. Please ensure that the SIM has been delivered to you before performing self-activation. For Postpaid subscribers with multiple lines, input the order ID and choose any of the SIM serial numbers for all lines.
Sekiranya anda beralih dari penyedia perkhidmatan lain
- Sebelum anda memasukkan SIM Digi baharu, pastikan anda telah menerima SMS pengesahan pertukaran keluar (Port Out) daripada penyedia perkhidmatan semasa anda.
- Balas SMS untuk mengesahkan permintaan pertukaran keluar (Port Out).
- Simpan SIM anda dalam telefon sehingga terputus sambungan. Sebaik sahaja talian daripada penyedia perkhidmatan semasa anda tidak lagi berfungsi, masukkan SIM Digi baru anda!
Talian Tambahan: Jika anda mempunyai talian tambahan yang dipindahkan ke Digi juga, pastikan kad SIM semasa anda berada di dalam telefon untuk menerima pengesahan rangkaian pertukaran SMS daripada syarikat telekomunikasi semasa anda. Sekali lagi, balas dan terima SMS pengesahan pertukaran rangkaian untuk melengkapkan proses port-in ke Digi.
Jika anda mempunyai masalah dengan permintaan port-in, sila rujuk di sini untuk mendapatkan maklumat lanjut.
Jika Anda Mengaktifkan Nombor Baharu
Jika anda telah mendaftar nombor Prepaid atau Postpaid baharu melalui Digi Store Online, SIM baharu akan diaktifkan secara automatik dalam masa 1 jam selepas penghantaran.
Anda juga boleh melakukan pengaktifan sendiri di sini. Sila pastikan bahawa SIM telah dihantar kepada anda sebelum melakukan pengaktifan sendiri. Untuk pengguna Postpaid dengan lebih dari satu talian, masukkan ID pesanan dan pilih mana-mana nombor siri SIM untuk semua talian.
如果您从其他服务供应商转入(Port-In)
- 转換新 SIM 卡之前,请确保您已收到当前服务供应商的转出 (Port-Out) 确认短信。
- 请回复短信确认转出 (Port-Out) 请求。
- 将您当前的电信公司的 SIM 卡保留在您的手机中,直到您失去连接。一旦当前服务供应商的电信服务终止,请插入您的新 Digi SIM!
附属线:如果您也有接入 Digi 的附属线,请确保手机中有旧 SIM 卡, 以便接收来自当前服务供应商的网络确认切换短信。再次回复并接受 Port-Out 确认短信以完成转入 Digi 的流程。
如果您对转入请求有疑问,您可以参考此处了解更多信息。
如果您要启动新号码
如果您通过 Digi Store Online 注册了新的 Prepaid 或 Postpaid 号码,新 SIM 卡将在成功交货 SIM 卡后 1 小时内自动激活。
您也可以单击此处执行自我启动。在执行自启动之前,请确保 SIM 已交付给您。对于多线路 Postpaid 用户者, 输入订单号后,选择所有线路的 SIM 序列号。